Butiksloppis - Vi säljer dina saker åt dig!

 

Överfulla förråd, vindar och källare, oändliga mängder av saker som inte längre används. Leksaker som barnen vuxit ifrån, eller golfutrustningen som inte längre används på grund av tidsbrist är bara några exempel på de saker som samlas på hög i många av dagens hushåll.

I en butiksmiljö som utgörs av flera hundra små loppisar och outlets ombesörjer du försäljningen av just de saker som privatpersoner och företag lämnar in hos Butiksloppis. Din förtjänst som franchisetagare utgörs av hyresintäkter från de hyresytor kunderna ställer sina saker på samt även en del av kundens intäktsförsäljning.

Som franchisetagare i Butiksloppis får du även tillgång till vårt egna, unikt framtagna boknings- & kassasystem med tillhörande App som gör att kundernas förtjänst kan avräknas på ett enkelt och tillförlitligt sätt så att du kan koncentrera dig på det du gillar mest- sköta försäljning och möta kunder!

Du är självständig men har stöd från oss när det gäller marknadsföring, support och know-how. I och med att du inte står med ett eget stort varulager har du god möjlighet till snabb lönsamhet!

Genom Butiksloppis undviker både säljare och köpare osäkra slutaffärer som kan uppkomma när man använder sig av exempelvis nätbaserade marknadsplatser.

Magnus Kallin & Sven-Erik Lind

Grundare av Butiksloppis

 

 

Ett unikt koncept med goda utsikter att bli en ledande aktör

Detta koncept är sedan många år tillbaka väl etablerat och beprövat i Finland, där det inte är ovanligt att det finns ett flertal butiker i en stad som storleksmässigt har 18 000 invånare.

Nu är det Sveriges tur, och Butiksloppis grundades därför i Helsingborg 2014 med utgångspunkt att vidareutveckla och modernisera konceptet till att både passa- och gynna dagens växande andrahandsmarknad.

Förutom en tidlös och fräsch profilering har Butiksloppis, utifrån flerårig kunskap och erfarenhet från andra bokningssystem, tagit fram en innovativ bokningsportal med tillhörande App, skräddarsydda för att passa just vårt affärskoncept. Genom dessa sköts alla bokningar enkelt, antingen av kunden själv hemmavid eller med hjälp av vår personal i butik. Förtjänsten från kundens försäljning utbetalas på deras konto genom systemet.

Modern och stilren profil

Som franchisetagare får du tillgång till Butiksloppis varumärke. Ett varumärke är mer än bara en logotyp, det är vad alla gör tillsammans med inredning, skyltning och kommunikation.

Butiksloppis logotyp, typsnitt och färger används på ett konsekvent sätt för att skapa en igenkänning.

Som stöd finns en guide som beskriver hur varumärket ska hanteras och som franchisetagare får du ta del av det koncept som finns i form av marknadsföringsmaterial såsom hemsida, annonser, profilmaterial och säljmaterial.

Riktlinjer och mallar från Butiksloppis Grafiska Identitets­manual bör alltid ligga som grund för all framställning av material förknippad med den visuella identiteten.

Bli franchisetagare i Butiksloppis

Att vara franchisetagare innebär att du äger din verksamhet och driver ett eget aktiebolag under varumärket Butiksloppis samtidigt har du tillgång till vårt koncept, komplett design/interiörmaterial samt inarbetad grafisk profil.

Som licenstagare under varumärket Butiksloppis tar du del av en gemensam identitet i allt från bokningsportal, hemsida, kläder, inredning, sociala medier, förbruknings­varor för din butik, PR och grafisk profil.

Genom att vara ansluten till Butiksloppis utnyttjar du stordriftens fördelar och får tillgång till kunskap för en lyckad affärsverksamhet och utvecklad konkurrenskraft. Inom Butiksloppis finns erfarenhet och kunskap som gärna förmedlas till dig som franchisetagare för att göra dig än mer framgångsrik.

Som licenstagare under varumärket Butiksloppis tar du del av en gemensam identitet i allt från bokningsportal, hemsida, kläder, inredning, sociala medier, förbruknings­varor för din butik, PR och grafisk profil.

Vid uppstartsfasen hjälper vi till med gemensam utbildning av den nya personalen. Vid ett par tillfällen per år har vi också gemensamma utbildningsdagar för alla inom Butiksloppiskedjan.

Till dig som franchisetagare

Vid uppstart:

• Kostnads- & lönsamhetskalkyl

• Ekonomisk modell

• Finanseringspaket -leasing och bank

• Hyresavtal och hyresförhandlingar för lokal

• Etableringsschema & tidsplaner

• Inköpslistor inventarier & utrustning

• Grafisk profil och designprogram

• Utbildning av koncept och drift för olika yrkesgrupper

• Rutiner

 

Vid drift:

• Handbok

• Bokningsportal

• Datasystem, kassa, kundregister

• Personalplaneringsverktyg

• Löpande supportfunktion avseende driftsfrågor

• Support i företagandet

• Löpande utveckling

• Kvartalsträffar och forum

• Konceptråd

 

Som franchisetagare till Butiksloppis ska du:

• Ha affärssinne och viljan att driva eget företag

med personal

• Ha god och stabil ekonomi

• Vara social och positiv

• Vara serviceinriktad

• Vara självgående och gilla att jobba hårt för ett

vinnande affärskoncept

• Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av branschen men du tycker om försäljning

 

Är du intresserad av vårt koncept? Fyll i en intresseanmälan så kontaktar vi er!

 

 

 

Butiksloppis