Här är namnet på Bolists nya satsning

Doowin blir namnet på Bolist nya kedja. Till en början kommer kedjan att fokusera på dörrar och fönster, doors och windows på engelska.

Market har tidigare berättat om Bolist satsning på en ny butikskedja som ska fokusera på att leverera helhetslösningar till kunderna. 

Kedjan ska ha showrooms som är öppna dygnet runt drivna av franchisetagare. 

Köpen genomförs sedan i en nätbutik som hanteras av Bolist centralt. 

– Att använda digitaliseringen redan i affärsutvecklingen kommer ge den nya kedjan ett försprång i att nå sina kunder, vi ska ta hand om kunder när kunden vill, säger marknadschef Misha Moszkowicz till Market. 

Intitialt kommer kedjan att erbjuda helhetslösningar inom fönster och dörrar. Namnet på kedjan bygger på just uppstartskategorierna. Den kommer att heta Doowin efter engelskans ord för dörrar, doors, och fönster, windows. 

Ett 15-tal butiker är planerade att öppna under 2018.

Källa: Market